Güvenlik tedbirlerinde kıyas yasağı var mı?

Güvenlik tedbirlerinde kıyas yasağı var mıdır? Kanunda suç ve ceza içeren hükümler hakkında kıyas yapılamayacağı belirtilmiş, fakat güvenlik tedbirlerinden bahsedilmemiştir.Nov 20, 2016

Güvenlik tedbirlerinde kıyas mümkün mü?

TCK m. 2 III'e göre: “Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz.

Kıyas yasağı hangi madde?

2. Türk Hukukunda Kıyas Yasağı 2005 yılında yürürlüğe giren 5237 sayılı TCK'nın “Suçta ve Cezada Kanunilik İlkesi” başlıklı 2. maddesinin 3. fıkrasında yer alan “Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz.

Medeni hukukta kıyas yasağı var mı?

Hukukta “kanunsuz suç ve ceza olmaz” ilkesi mevcuttur. Buna bağlı olarak da ceza muhakemesinde kıyas ve kıyas yasağı mevcuttur. Kanunda işlenen bazı suçların karşılığı bulunmamaktadır. Bu sebeple de kıyas ve kıyas yasağı vardır.

Lehe kanun ne zaman uygulanır?

Suç tarihinden sonra yürürlüğe giren kanunun aynı fiili suç olmaktan çıkarması veya aynı suç için daha hafif bir ceza öngördüğü durumlarda ise diğer bir alt ilke olan lehe kanunun uygulanması ilkesi gündeme gelmektedir.

Güvenlik tedbirine hükmedilmesi ne demek?

Güvenlik tedbiri, suçun işlenmesinden sonra failin tehlikelilik hali dikkate alınarak hakim tarafından hükmedilen bir yaptırım türüdür. Örneğin, akıl hastası olan kişiye akıl hastalarına özgü güvenlik tedbirleri uygulanarak bir hastanede tedavi edilmesine karar verilebilir.

Kıyas yöntemi hangi hallerde kullanılır?

Hakkında bir kural bulunmayan bir meseleye, benzer bir başka meseleye uygulanan hükmün uygulanabilmesine kıyas denir. Kıyas yapılabilmesi için, bu iki meselenin birbirine benzer olması gerekir. Özellikle de aralarında illet, yani sebep ortaklığı bulunan iki meselenin varlığı hâlinde, kıyas yapılabileceği söylenebilir.

Kıyas yasağı hangi ilkeye dayanır?

Maddi ceza hukukunda kıyas yasağı olmasının nedeni “kanunsuz suç ve ceza olmaz” ilkesinin doğal bir sonucudur.

Kıyas yoluyla ne demek?

Kıyas, hükmü hakkında nass (ayet ve/veya sünnet) bulunmayan bir meseleyi, aralarındaki ortak sebep-sonuç bağından dolayı hükmü ayet veya hadisler ile çözülmüş bir konuya benzeterek çözmektir. Kıyas yoluyla hükme varan hukukçuya müçtehit denilir.

Related Post