Ikametgah değişiklik randevu

Ikametgah değişikliği için nasıl randevu alınır?

İsterseniz https://randevu.nvi.gov.tr/ adresinden online olarak randevu alabilir, ya da ALO 199'u arayabilirsiniz.

Adres değişikliği için randevuya gerek var mı?

Bu sorunla karşılaşan vatandaşların nüfus müdürlüğüne gelerek işlemlerini yaptırması gerekmektedir. Nüfus müdürlüklerince yapılacak kimlik kartı, sürücü belgesi, pasaport ve diğer işlemlerde ise Alo 199 ya da www.nvi.gov.tr internet adresinden randevu alınması gerekiyor.

Nüfus Müdürlüğünden nakil randevusu nasıl alınır?

ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi.

Adres bilgisi değişikliği nasıl yapılır?

İkametgah adres değişikliği için 2 farklı yöntem vardır. Bunlardan biri Nüfus Müdürlükleri, bir diğeri de e-Devlet sistemidir. Nüfus Müdürlükleri şubelerine giderek adres değişikliği bildiriminde bulunabilirsiniz. Yapacağınız değişiklik işlemi doğrultusunda size değişikliğin olduğunu gösteren belge verilecektir.

Birlikte oturma adres değişikliği nasıl yapılır?

Tanıdığı kişinin adresine kaydolmak isteyen kişinin e-Devlet hesabına girin. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü çatısı altındaki “Adres Değişikliği Bildirimi (Birlikte Oturma İçin / Muvafakatlı)” hizmetini seçin. Adrese kaydolmanız için izin veren kişinin adres bilgileri görüntülenecek. Bu adres seçin.

Adres kayıt için ne gerekli?

Nüfus Müdürlüklerine ikamet adresinizi değiştirdiğiniz zaman yaptığınız başvuruda; beyanda bulunduğunuz adreste bulunan konut/evde size ait fatura, elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi ya da kira sözleşmesi gibi geçerli evrakları yanınızda götürmelisiniz.

2 adres değişikliği kaç gün arayla yapılır?

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 50. maddesine göre yeni bir adreste oturmaya başlayan kişilerin 20 iş günü içerisinde ikametgah değişikliği yapmaları gerekir. 20 iş günü içerisinde ikametgah değişikliği bildiriminde bulunmayan kişilere idari para cezası uygulanır.

Related Post